ID-nummer | 9173 |
Skibsnavn | NYBORG (II) |
Kend.bogstav. | NJRT / OXGS |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | PA |
BRT | 2555 |
NRT | 1219 |
DW | 508 / 660 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5259400 |
Byg.nr. | 0201 |
Byg.år | 1931 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1931-05-16. Afleveret 1931-09-15. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 336,5 x 56,6 x 17,7 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 7000 iHK B&W / Kbh. fra 2 stk. 8-cyl. 4SA motorer til 2 skruer. |
Teknik | Fart 15 knob, 1 dæk, 248 meter spor, jernbanefærge, til 30 jernbanevogne eller 70 bilenheder. 1500 pax. |
Person-info | - |
Reg.by | Nyborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DSB, København. |
Rederi før - efter | Forlist 1940-04-14 ved minesprængning ved Sprogø. Ankret ved Sprogø, slæbt til Nyborg, rep. og genindsat. Solgt 1979-12-00 til Skrot- og Avfallsprodukter, Göteborg, videresolgt til Spanien for oph. Ank. Aviles 1980-01-02. |
Referencer | DSB. CASSE K-03. FEN-05-0715. Årbog 1950-05. Årbog 1982-06. H2. B2. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:5103. SR-foto 1997:0256 + 1997:0257 |
Bemærkninger | (H&S 1996:5103. = CASSE K-03) Generalarrangement DSB-tryk 2 versioner. (Fred.) Minesprængt 1940-04-14 ved Sprogø, sat på grund på Sprogø, repareret. (DSB-oplysninger) (BOG) Årbog 1950 p.101. + Årbog 1982 p.105. (Krigsforlis) nr.47. |
Tidligste år | 1931 |
Seneste år | 1980 |