Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJRT / OXGS Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 2555 NRT 1219 DW 508 / 660 Klstr. -
BT - NT - IMO 5259400 Byg.nr. 0201
Byg.år 1931 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1931-05-16. Afleveret 1931-09-15. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 336,5 x 56,6 x 17,7 feet (kend.) Maskine Diesel 7000 iHK B&W / Kbh. fra 2 stk. 8-cyl. 4SA motorer til 2 skruer.
TeknikFart 15 knob, 1 dæk, 248 meter spor, jernbanefærge, til 30 jernbanevogne eller 70 bilenheder. 1500 pax.
Person-info-
Reg.by Nyborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Forlist 1940-04-14 ved minesprængning ved Sprogø. Ankret ved Sprogø, slæbt til Nyborg, rep. og genindsat. Solgt 1979-12-00 til Skrot- og Avfallsprodukter, Göteborg, videresolgt til Spanien for oph. Ank. Aviles 1980-01-02.
ReferencerDSB. CASSE K-03. FEN-05-0715. Årbog 1950-05. Årbog 1982-06. H2. B2. H&S registr.H&S 1996:5103. SR-foto 1997:0256 + 1997:0257
Bemærkninger(H&S 1996:5103. = CASSE K-03) Generalarrangement DSB-tryk 2 versioner. (Fred.) Minesprængt 1940-04-14 ved Sprogø, sat på grund på Sprogø, repareret. (DSB-oplysninger) (BOG) Årbog 1950 p.101. + Årbog 1982 p.105. (Krigsforlis) nr.47.
Tidligste år
 
1931 Seneste år
 
1980
Reference : Foto af NYBORG (II)