Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXLS Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 2593 NRT 1319 DW 660 Klstr. -
BT - NT - IMO 5330589 Byg.nr. 0207
Byg.år 1933 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1933-01-07. Afleveret 1933-05-13. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 336,3 x 56,6 x 17,6 feet (kend.) Maskine Diesel 4000 iHK B&W motor, 2 stk. til dobbelt skrue.
TeknikFart 15 knob, 1 dæk, 3 spor, 2 skorstene på tværs, sporlængde 248,40 meter for 30 jernbanevogne eller 70 bilenheder, 1500 pax.
Person-infoKaptajn C. Smidt, fra nybygning.
Reg.by Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Havareret 1943-11-03 ved sabotagebrand 3 sm fra Korsør. Rederi
før - efter
Solgt 1978-02-00 til Brødrene Sørensen A/S, Stathelle, Norge. Oph. 1979-11-00 i Blyth hos Hughes Bolckow.
ReferencerDSB. CASSE K-04. FEN-05-0726. Årbog 1982-06. H2. B2. F2. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1580. H&S 1996:3207. H&S 1996:5104. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:5104. = CASSE K-04) Generalarrangement i kopi fra DSB-tryk, 2 blade dat. 1949, 2 versioner. Do. udat. fra færgens sidste form i 3 blade. Linjetegning, 2 blade generalarrangement værftets 1932. (Fred.) Bygget med 2 skorstene tværskibs. Schalburgteret 1943-11-03 og repareret 1945 på Nakskov Skibsværft og omb. Nye mål: 2636,65 BRT, 1355 NRT, DWt 660, ny med to skorstene langskibs. (H&S 1996:3207) Specifikationsbog for skrog og maskine. (H&S 1996:1580) Ordrebog I/170: Værftsleverance af nautik ved rep. i Nakskov 1944, leveret 1944 til 1945. (BOG) Årbog 1982 p.105, 111f. (Krigsforlis) nr.440. Ved branden omkom 3 personer. (Søulyk.) 1943 nr.318. (Færgefarten) 2004 nr.3 pp.3-12: Skibets krigshistorie og genopbygning.
Tidligste år
 
1933 Seneste år
 
1979
Reference : Foto af SJÆLLAND (II)