Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFRT / OYHS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 409,62 / 494 NRT 181,29 / 271 DW 100 +29 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600561 Byg.nr. 0176
Byg.år 1893 Værft B&W. Afleveret 1893-04-01. Bilbrev 1893-04-08. Reg.nr. B-89. Omb. 1903 på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 171,4 x 25,4 x 11,4 fod (kend.) Br.o. hjulks. 44,3 fod. Forlænget 1903 til 212,0 x 26,2 x 11,7 feet og 43,9 feet o. hjulks. Maskine Dampmaskine 150 nHK 500 iHK compoundmaskine værftets type.
TeknikFart 10 knob. 1 dæk, uden mast, lodret stævn i begge ender, jernbanefærge.
Person-infoKaptajn Bernhardt Ludvig AlbertKuhlmann, Vordingborg.
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Oph. 1937-12-14 A. hos Petersen & Albeck, København.
ReferencerDSB. CASSE K-04. DSB R-01. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1340. H&S 1996:5104.
Bemærkninger(H&S 1996:5104. = CASSE K-04) Generalarrangement i kopi fra DSB-tryk. (Fred.) p.252: Omb. 1903 på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. til 494 BRT, 271 NRT, 120 DWt, 212,0 x 26,2 x 11,7 feet (kend.) 43,9 feet lgd.o.hjulks. (H&S 1996:1340 = DSB R-01) Detaljer til Skovlhjul. (JM) Ruter: Helsingør - Helsingborg 1893-1898 og Masnedø - Orehoved 1898-1937. (Færgefarten) 2017-12-01 p.13ff: Artikel om skibets fartshistorie. (Rosendahl-2) p.6. (Mir.)
Tidligste år
 
1893 Seneste år
 
1937
Reference : Foto af THYRA