ID-nummer | 9185 |
Skibsnavn | THYRA |
Kend.bogstav. | NFRT / OYHS |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib / hjulskib |
Brugstype | PA |
BRT | 409,62 / 494 |
NRT | 181,29 / 271 |
DW | 100 +29 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5600561 |
Byg.nr. | 0176 |
Byg.år | 1893 |
Værft | B&W. Afleveret 1893-04-01. Bilbrev 1893-04-08. Reg.nr. B-89. Omb. 1903 på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 171,4 x 25,4 x 11,4 fod (kend.) Br.o. hjulks. 44,3 fod. Forlænget 1903 til 212,0 x 26,2 x 11,7 feet og 43,9 feet o. hjulks. |
Maskine | Dampmaskine 150 nHK 500 iHK compoundmaskine værftets type. |
Teknik | Fart 10 knob. 1 dæk, uden mast, lodret stævn i begge ender, jernbanefærge. |
Person-info | Kaptajn Bernhardt Ludvig AlbertKuhlmann, Vordingborg. |
Reg.by | Helsingør |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DSB, København. |
Rederi før - efter | Oph. 1937-12-14 A. hos Petersen & Albeck, København. |
Referencer | DSB. CASSE K-04. DSB R-01. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:1340. H&S 1996:5104. |
Bemærkninger | (H&S 1996:5104. = CASSE K-04) Generalarrangement i kopi fra DSB-tryk. (Fred.) p.252: Omb. 1903 på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. til 494 BRT, 271 NRT, 120 DWt, 212,0 x 26,2 x 11,7 feet (kend.) 43,9 feet lgd.o.hjulks. (H&S 1996:1340 = DSB R-01) Detaljer til Skovlhjul. (JM) Ruter: Helsingør - Helsingborg 1893-1898 og Masnedø - Orehoved 1898-1937. (Færgefarten) 2017-12-01 p.13ff: Artikel om skibets fartshistorie. (Rosendahl-2) p.6. (Mir.) |
Tidligste år | 1893 |
Seneste år | 1937 |