Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVTC / OYIS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype ISB/ PA
BRT 361,17 / 350 NRT 129,13 / 96 DW 80 + 25 / 125 / 58 + 50 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608956 Byg.nr. 0138
Byg.år 1886 Værft B&W. Afleveret 1886-03-31. Bilbrev 1886-04-02. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 134,6 x 25,9 x 11,7 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 140 nHK, 600 iHK på 2 stk. compoundmaskiner værftets type til 2 skruer.
TeknikFart 10,6 knob. 1 dæk, isbryder, jernbanefærge.
Person-info-
Reg.by Fredericia / Glyngøre Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Overt. 1938 af Statens Istjeneste, station Glyngøre. Solgt 1960-05-07 R. til K.D. Løgstrup, Randers, for oph.
ReferencerDSB. CASSE K-04. FEN-05-0736. FEN-08-1033. Årbog 1950-05. H&S registr.H&S 1996:5104. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:5104 = CASSE K-04) Generalarrangement i kopi fra DSB-tryk. (Fred.) Omb. 1938 i forb. med Statens Istjenestes overt. på Aalborg Værft til 350 BRT, 96 NRT, 58 + 50 DWt. I rute Fredericia - Strib 1886-1890 og 1905-1919, Masnedø - Orehoved 1893-1905, og på ruten Oddesund N-S 1890-1893 og 1919-1938, og på ruten Nykøbing M. - Glyngøre (Sallingsund) 1938-1959. (BOG) Årbog 1950 p.102.
Tidligste år
 
1886 Seneste år
 
1960
Reference : Foto af VALDEMAR
Reference : Foto af VALDEMAR