Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFLG / OYAT Sam-kode ELI-00046 Rig-Maskine Dampskib Brugstype BGS
BRT 42 NRT 0 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0128
Byg.år 1910 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1910-05-30. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 59,7 x 14,7 x 7,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 120 iHK 2-cyl. compoundmaskine værfets type.
TeknikFart 8,5 knob, transportbåd og bugserbåd. 1 dæk.
Person-info-
Reg.by Ålborg Reg.land Danmark Omdøbt fra KONGEDYBET Omdøbt til -
Rederi Solgt 1924-04-29 A. til Aalborg Bugserselskab ved Firma Jacob Christian Nielsen, Ålborg, og næ. BJØRN. Rederi
før - efter
Solgt 1946-01-07 A. til Em.Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, København, uden næ. Solgt 1955 til A. Jespersen & Søn A/S, Kbh., uden næ. Forlist 1963 og slettet i skibsregistret.
ReferencerHSM R-12. H2. HSM R-53. H&S registr.H&S 1992:0394. H&S 1996:3128.
Bemærkninger(ELI) (Dansk Søfartstidende) 1910-05-10: Note om søsætning. + 1910-06-03: Note om prøvetur. (H&S 1996:3128. = HSM R-12) Linjetegning. (H&S 1992:0394 = HSM R-53) Middelspantplan.
Tidligste år
 
1924 Seneste år
 
1963

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1910 - 1924 KONGEDYBET NFLG / OYAT B. til 2. Ingeniørdivision, 3. Bygningsinspektorat, København.
1924 - 1963 NFLG / OYAT Solgt 1924-04-29 A. til Aalborg Bugserselskab ved Firma Jacob Christian Nielsen, Ålborg, og næ. BJØRN.