Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGCL / OXJC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2116 NRT 1267 DW 3266 + 214 Klstr. -
BT - NT - IMO 5606300 Byg.nr. 0199
Byg.år 1925 Værft Lübecker Maschinenbau Gesellschaft. Afleveret 1925-03-20 (prøvetur). Byg.by Lübeck Byg.land Tyskland
Dimension 280,7 x 41,7 x 19,0 / 22,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1210 iHK triple expansion type af værftets.
Teknik1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Dania D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1929-09-07, sunket i Østersøen i storm.
ReferencerÅrbog 2002-04. FEN-09-1256. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 2002 p.87. (Fred.) Totalforlist på rejse Danzig - Helsingfors under storm ved Brüsterort. Lugerne slået ind. 20 mand + 1 kone omkom, 1 mand reddet af HESSEN (Ty.) fra redningsbåd. (Mir.) Forlist 1929-09-07 på 40 sm NW for Bruster Ort på rejse fra Danzig til Helsinki. (DSA) 1978 vol. 2 p. 149ff: DAN blev som første skib udstyret med balanceror udviklet af Dr. Max Oertz.
Tidligste år
 
1925 Seneste år
 
1929
Reference : Foto af DAN