Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OUNI Sam-kode SAM-0648 Rig-Maskine Motorskib Brugstype BGS
BRT 369 NRT 174 DW 448 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0262
Byg.år 1907 Værft B&W Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 151,3 x 25,2 x 13,1 feet (kend.) Maskine fra 1948 diesel 350 iHK Alpha-Diesel motor.
Teknik1 dæk
Person-info-
Reg.by Rønne Reg.land Danmark Omdøbt fra INGELA (SV.) Omdøbt til -
Rederi Solgt 1954-10-00 A. til Herbert Görling, Smögen, Sverige og næ. til INGELA. I 1969 indfl. til Danmark til Rederi-A/S Ingela, Rønne, uden næ. Rederi
før - efter
Solgt 1974-07-24 A. til Paul Bergsøe & Søn A/S, Glostrup for oph.
ReferencerB&W K-058. BYG K-05. H&S registr.H&S 1996:2262. H&S 1996:1317.
Bemærkninger(H&S 1996:2262) Specifikationer til skrog og maskine. (Fred.) Omb. 1948 til LST og ommålt 353 BRT, 166 NRT, 460 DWt. (H&S 1996:1317 = BYG K-05) Generalarrangement ved indfl. 1969.
Tidligste år
 
1969 Seneste år
 
1974

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1907 - 1975 VALKYRIEN NQLJ / OXYB B. til Em.Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, København.
1948 - 1954 KNUDSHOVED NQLJ / OXYB Solgt 1948 til Aarhus Staalskibsværft og næ. til KNUDSHOVED.
1969 - 1974 OUNI Solgt 1954-10-00 A. til Herbert Görling, Smögen, Sverige og næ. til INGELA. I 1969 indfl. til Danmark til Rederi-A/S Ingela, Rønne, uden næ.