ID-nummer | 9226 |
Skibsnavn | PENNSYLVANIA |
Kend.bogstav. | OXJU |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 5510 |
NRT | 2981 |
DW | 9120 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5274113 |
Byg.nr. | 0340 |
Byg.år | 1959 |
Værft | Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1959-03-10. Afleveret 1959-06-02. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 429,4 x 58,6 x 24,7 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 6400 iHK B&W motor. |
Teknik | Fart 15 knob, 2 dæk shelterdæk type, 12 pax. Isforstærket. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | UJAMAA (Tanz.) |
Rederi | B. til DFDS København. |
Rederi før - efter | Solgt 1970-01-08 R. til Eastern Africa National Shipping Lines, Dar Es Salaam, Tanzania, og næ. til UJAMAA. Solgt 1979 til Tenacity Shipping Co. Ltd., Limassol, og næ. til TENACITY. Oph. 1987-06-07 i Aliaga hos Gumus Cubuk Celik Sanayi. |
Referencer | BYG K-05. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:1317. H&S 1996:3340. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1317 = BYG K-05) Kapacitetsplan. (H&S 1996:3340) Specifikationsbøger for skrog og maskine m.m. arkiveret. (Fred.) Kollideret 1961-02-19 på Paranafloden med M/T PETROMAR af Argentina. 1 dansk og 26 argentinere omkom. Slæbt Helsingør og rep. |
Tidligste år | 1959 |
Seneste år | 1970 |