Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 420
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0022
Byg.år 1780 Værft Asiatisk Plads. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension - Maskine Sejl. Fregatrigning.
TeknikMat. kravel af træ. 3 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn Christian Rasmussen Schifter, 1780. Kaptajn Peter Christian Fuglede, 1783. Kaptajn Jens Arsenius Kirksteen, 1789.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Købt 1779 til Asiatisk Kompagni, København. Rederi
før - efter
Opgivet 1790 i Kina pga. usødygtighed.
ReferencerÅrbog 1975. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (Add. 215,4o) Kbhn. 1781 nr. 48 + (Add. 216,4o) 1784 nr. 316 + (Add. 217,4o) 1789 nr. 170: Detaljer. Kinarejse 1780-12-00 til 1789. (RA. As.Komp. skibsprot.) 945, 1070 m.fl.: Kinarejser 1781-1790. (KB Ny Kgl. Saml.) 425,2o: Dagbog fra rejsen 1783-1785 ført af H.M. Engelhart. (Lehmann: Østen) p.160: Rejsen 1786-1788. (BOG) Optræder i årbog 1975 p.84ff Om havari i Kina og erstatningsskib MASSACHUSSETT indkøbt og næ. til DRONNING JULIANE MARIA. (Klem-1) p.240: Detaljer og rejser til Kina 1781, 1783, 1786 og 1789. Ved kondemneringen i Kina købtes andet skib med samme navn ID 3882. (VGTroper-7) p.64+: Rejse til Kina, hjemrejse 1782-01-00.
Tidligste år
 
1780 Seneste år
 
1790