ID-nummer | 9245 |
Skibsnavn | KUREREN |
Kend.bogstav. | NFVS |
Sam-kode | ELI-00049 |
Rig-Maskine | Dampskib / hjulskib |
Brugstype | PA |
BRT | 550,95 / 507 |
NRT | 265,77 / 278 |
DW | 50 + 20 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5600385 |
Byg.nr. | 0175 |
Byg.år | 1893 |
Værft | B&W. Afløb 1892-10-15. Afleveret 1893-06-00. Bilbrev 1893-06-02. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 194,0 x 23,9 x 10,9 fod, maskinrum 57,0 fod (kend.). 43 feet o.hjulkas. (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 200 nHK 1200 iHK max. 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner. |
Teknik | Fart 13,5 knob. 2 dæk, 2 master, lodret stævn, rundt spejl. |
Person-info | - |
Reg.by | Kalundborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | EDDA |
Omdøbt til | DRONNING MARGRETHE |
Rederi | Solgt 1905-11-16 kontrakt, 1905-12-12 R. til DFDS, og næ. til KUREREN. |
Rederi før - efter | Solgt 1917-06-13 R. til partrederi i København. Samme dag solgt til Dannevirke Rederi-A/S, København, og fra 1917-08-16 næ. til DRONNING MARGRETHE. |
Referencer | FEN-04-0455. KOP-1. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (ELI) Mir.) (Fred.) p.46. kontraheret af DFDS, afvist pga. manglende stabilitet. Solgt alligevel 1905 til DFDS. Omb. 1917-08-16 R. til motorskib. |
Tidligste år | 1905 |
Seneste år | 1917 |