Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFVS Sam-kode ELI-00049 Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 550,95 / 507 NRT 265,77 / 278 DW 50 + 20 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600385 Byg.nr. 0175
Byg.år 1893 Værft B&W. Afløb 1892-10-15. Afleveret 1893-06-00. Bilbrev 1893-06-02. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 194,0 x 23,9 x 10,9 fod, maskinrum 57,0 fod (kend.). 43 feet o.hjulkas. (kend.) Maskine Dampmaskine 200 nHK 1200 iHK max. 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner.
TeknikFart 13,5 knob. 2 dæk, 2 master, lodret stævn, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra EDDA Omdøbt til DRONNING MARGRETHE
Rederi Solgt 1905-11-16 kontrakt, 1905-12-12 R. til DFDS, og næ. til KUREREN. Rederi
før - efter
Solgt 1917-06-13 R. til partrederi i København. Samme dag solgt til Dannevirke Rederi-A/S, København, og fra 1917-08-16 næ. til DRONNING MARGRETHE.
ReferencerFEN-04-0455. KOP-1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(ELI) Mir.) (Fred.) p.46. kontraheret af DFDS, afvist pga. manglende stabilitet. Solgt alligevel 1905 til DFDS. Omb. 1917-08-16 R. til motorskib.
Tidligste år
 
1905 Seneste år
 
1917

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1893 - 1905 EDDA NFVS B. til DFDS, men afvist pga. ustabilitet. Ejer 1893: B&W. Overt. af DSB til ruten Gedser-Warnemünde.
1905 - 1917 NFVS Solgt 1905-11-16 kontrakt, 1905-12-12 R. til DFDS, og næ. til KUREREN.
1917 - 1918 DRONNING MARGRETHE NFVS Solgt 1917-06-13 R. til partrederi i København. Samme dag solgt til Dannevirke Rederi-A/S, København, og fra 1917-08-16 næ. til DRONNING MARGRETHE.