Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Linjeskib Brugstype KRIG
BRT - NRT - DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1824 Værft Nyholm, skibsbygmester Schifter. Byg.by Københan Byg.land Danmark
Dimension 180-10 x 46 x 19-3 for og 10-9 agter fod. Maskine Sejl. Fuldskibsrigning.
TeknikMat. træ. 84 stk. 30-pundige kanoner.
Person-infoBesætning 771 mand.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Flåden. Rederi
før - efter
Udrangeret 1862 efter at have været logiskib fra 1858. Eksisterede endnu 1888.
ReferencerÅrbog 1949-05. Årbog 1965-03. Årbog 1974-05. Årbog 1979-07. Årbog 1980-03. Årbog 1985-06. HanP. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (MM) XXX p.54: Eneste dobbeltfregat bygget i Danmark. (Udklip) Orlogsmarine, fartøj: Tegning af skibet under oph. (Ill.Tid. II) 1861 p.268: Illus. som logiskib. (Archiv f.S. VII) 1835 p.111ff: Om togter 1834. (Grandjean SST II) p.222: Grundstødt 1834 syd for Sprogø, nu kaldes stedet Dronning Marias Puller. (Bibl.Dan. III) nr. 589: Andreas Krag Holm: Tale, da Orlogsskibet Dronning Maria løb af Stabelen paa Nyeholm den 16. Sep.t 1824. (TfS) 1882 p.406 og 1888 p.301ff: Togt 1834 til Island. Omb. 1848 til fregat med 60 kanoner. Fra 1888 kaserneskib. Endu eksisterende 1888. (Garde-4) p.610. (BOG) optræder i årbog 1949 p.111 med illus. af Eckersberg. (BOG) Årbog 1965 p.52: Som logiskib 1861 for Store Bjørn. (BOG) Årbog 1974 p.104, ornamentering. (BOG) Årbog 1979 p.152f. (BOG) Årbog 1980 p.32. (BOG) Årbog 1985 p.193. (HanP.) nr.189: Oliemaleri af Jacob Petersen.
Tidligste år
 
1824 Seneste år
 
1888