Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLCF Sam-kode ELI-00052 Rig-Maskine Dampskib Brugstype BGS
BRT 46,52 NRT 18,57 DW 0 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0200
Byg.år 1874 Værft Motala Mekaniska Verkstad A/B Byg.by Motala Byg.land Sverige
Dimension 58,0 x 13,8 x 8,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 30 nHK 165 iHK 2-cyl. compoundmaskine af værftets type.
Teknik1 dæk, bugserbåd, klink af jern.
Person-info-
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til DRONNINGMØLLE
Rederi B. til Dampbaaden Bien A/S, Helsingør, KR. H.C. Nyholm. OmB. 1890 på Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri. Rederi
før - efter
Solgt 1898-02-19 R. til partrederi i København, ved BR. grosserer Ferdinand J.E. Andersen, og næ. DRONNINGMØLLE.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (Fred.) Omb. 1890 ved Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri, forlænget til 76,5 x 15,0 x 7,9 feet (kend., 66 BRT, 34 NRT, 0 DWt. Målt 1890-06-06 til 62,64 BRT og 32,67 NRT.
Tidligste år
 
1874 Seneste år
 
1898

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1874 - 1898 NLCF B. til Dampbaaden Bien A/S, Helsingør, KR. H.C. Nyholm. OmB. 1890 på Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri.
1898 - 1916 DRONNINGMØLLE NLCF Solgt 1898-02-19 R. til partrederi i København, ved BR. grosserer Ferdinand J.E. Andersen, og næ. til DRONNINGMØLLE.