Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 203 / 169
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1780 Værft Grønlandske Handels Plads. Konstruktør Henrik Gerner. Skibsbygmester Erik Eskildsen. Bilbrev 1781-02-07. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension Lgd. 118-5, Br. for 27-8, midt 28-3 agter 27-2, dyb for 13-2, midt 13-2 agter 13 fod. Højde dæk midt 6-9 fod. Maskine Sejl
Teknik18 stk. kanoner.
Person-infoKaptajn Christian Jensen Piil, 1781-82. Besætning 48 mand. Kaptajn Claus Peter Geiicken, 1784.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Grønlandske Handel, København. Købt 1780 til vinhandler Baron Henrich von Bolten, København. Rederi
før - efter
Forlist 1784 ved Flüg på Hollands kyst.
ReferencerÅrbog 1974-04. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (BOG) Optræder i årbog 1974 p.68f: Guineafarer ombygget til ostindiefarer. (St.A. Kbhn. prot.pap.) 1781 nr. 11 + 12: Rejser til Ostindien. (Add. 215,4o) Kbh. 1781 nr. 35: Do. (Add. 216, 4o) Kbh. 1784 nr. 54: Do. Forlist 1784 på Hollands kyst, mandskab reddet. (St.A. Kbh. 1776-1784) nr. 336: Do. (Klem-1) p.174: Om bygningen. (BOG) Årbog 1974 p.68: Bygget efter Forordningen af 1776-03-18. (Feldbæk 1969) App. IV+V: Rejser til Ostindien 1781-1782 og 1784, men forlist på udrejsen. (Rasch + Sveistrup 1948) p.307 + 309.
Tidligste år
 
1780 Seneste år
 
1784