Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib / pinkskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 133 / 128
BT - NT - IMO - Byg.nr. W06
Byg.år 1779 Værft Lars Wilders Værft. Skibsbygmester Jens Sørensen. Bilbrev 1779-04-12. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension Lgd. 106-8, Br. for 26-6, midt 26-8, agter 24-8, Dyb for 12-5, midt 12-4, agter 11-9, Høj i 1 dæk for 6-1, midt 6-0, agter 6-4 fod (holl. mål) Maskine Sejl, rigget som fregat eller pinkskib.
TeknikData ikke fremfundet endnu.
Person-infoKaptajn Peter Andreas Jansen, 1779. Kaptajn Michael Dam, 1781. Kaptajn Lars Nielsen Grove, 1783.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. 1779 til Grønlandske Handel, København. Overtaget 1781 fra de indstillede grønlandske, islandske-finmarkske og guineiske Selskaber til Østersøisk-guineisk Handelsselskab [DaHak p.470]. Rederi
før - efter
Forlist 1785.
ReferencerORG-N. Årbog 1970-02. Årbog 1973. Årbog 2011-05. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (St.A. Kbhn. prot.pap.) 1779 nr. 46 + 1783 nr. 31: Mål og detaljer + Rejser til Guinea og Vestindien. Slaveskib. (Add. 215,4o) Kbhn. 1781 nr. 190: Købt 1780. Reder Grønlandske Kompagni. Rejse til VI. 1781-12-12. (R.A. Stat. Tab. over Skibsfarten .. i Danmark og Norge 1746-96) Kbh. 1779 nr. 195: Do. (BOG) Årbog 1970 p.12, 34, 55: Forlist 1785. (BOG) Årbog 1973 p.71: Dødelighed om bord. (Klem-2) p.14, 20. + Årbog 2011 p.73, 90-101.
Tidligste år
 
1779 Seneste år
 
1785