Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTGS Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 255 NRT 124 DW 380 Klstr. -
BT - NT - IMO 1136291 Byg.nr. 0107
Byg.år 1914 Værft Wm. Chalmers & Co. Afløb 1914-03-03. Afleveret 1914-05-00. Byg.by Rutherglen Byg.land Skotland
Dimension 115,0 x 21,6 x 10,5 feet (kend.) Maskine Diesel 440 iHK W. Beardmore & Co. 4-cyl. 2SA motor.
Teknik1 dæk. Maskinen agter.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra INNISVARA (UK) Omdøbt til SOLARINA (USA)
Rederi Indfl. 1915 fra første ejer Coasting Motor Shipping Co., Glasgow til EAC., København, og næ. ANHOLT. Rederi
før - efter
Forlist 1916-10-09 under orkan ved St. Thomas. Kondemneret. Solgt 1917-10-18 R. som vrag til Puerto Rico og repareret og derefter: Solgt til Pierce Petroleum Corp. Galveston, og næ. til SOLARINA.
ReferencerFEN-06-0775. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:5117. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:5117) Kapacitetsplan og Middelspantplan. Mærket også med INNISVARA og INNISULVA. Senere brændt og sunket i Rio og atter hævet og rep. og endelig totalforlist 1952. (Mir.)
Tidligste år
 
1914 Seneste år
 
1917
Reference : Foto af ANHOLT.