ID-nummer | 9305 |
Skibsnavn | ANHOLT |
Kend.bogstav. | NTGS |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 255 |
NRT | 124 |
DW | 380 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1136291 |
Byg.nr. | 0107 |
Byg.år | 1914 |
Værft | Wm. Chalmers & Co. Afløb 1914-03-03. Afleveret 1914-05-00. |
Byg.by | Rutherglen |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 115,0 x 21,6 x 10,5 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 440 iHK W. Beardmore & Co. 4-cyl. 2SA motor. |
Teknik | 1 dæk. Maskinen agter. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | INNISVARA (UK) |
Omdøbt til | SOLARINA (USA) |
Rederi | Indfl. 1915 fra første ejer Coasting Motor Shipping Co., Glasgow til EAC., København, og næ. ANHOLT. |
Rederi før - efter | Forlist 1916-10-09 under orkan ved St. Thomas. Kondemneret. Solgt 1917-10-18 R. som vrag til Puerto Rico og repareret og derefter: Solgt til Pierce Petroleum Corp. Galveston, og næ. til SOLARINA. |
Referencer | FEN-06-0775. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:5117. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:5117) Kapacitetsplan og Middelspantplan. Mærket også med INNISVARA og INNISULVA. Senere brændt og sunket i Rio og atter hævet og rep. og endelig totalforlist 1952. (Mir.) |
Tidligste år | 1914 |
Seneste år | 1917 |