ID-nummer | 9307 |
Skibsnavn | ST. LUCIA |
Kend.bogstav. | NQLC |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 2407 |
NRT | 1512 |
DW | 3000 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1097596 |
Byg.nr. | 0138 |
Byg.år | 1890 |
Værft | Aitken & Mansel. Afløb 1889-08-27. Afleveret 1890-01-00. |
Byg.by | Glasgow |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 320,0 x 39,0 x 20,2 / 23,2 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 290 nHK 1560 iHK triple expansion type fra D. Rowan & Søn, Glasgow. |
Teknik | 2 dæk. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | TABOR (UK) |
Omdøbt til | ASIA (Rus.) |
Rederi | Indfl. 1907-09-06 fra Moss Steamship Co., Liverpool til EAC, København, og næ. til ST. LUCIA. |
Rederi før - efter | Solgt 1908-02-25 R. til Russian East Asiatic Steamship Co., St. Petersburg, og næ. til ASIA. Solgt 1912 til Murai Kisen Gomei Kaisha, Dairen, og næ. til ASIA MARU. Solgt 1920 og næ. til SAPPORO MARU No.1. Oph. 1930 eller 1931 i Japan. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:5124 |
Bemærkninger | (H&S 1996:5124) Tegnnger fra ØKs tidligere arkiv. (Fred.) Skibet hed under dansk flag ST. LUCIA, og blev først næ. ved salget til Rusland. (Mir.) |
Tidligste år | 1890 |
Seneste år | 1912 |