Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. GRCH / NJSR / OUFM Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype INSP
BRT 161 NRT 74 DW 69 + 20 Klstr. -
BT - NT - IMO 28957 Byg.nr. 0065
Byg.år 1897 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1897-06-30. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 109,1 x 19,0 x 9,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 217 iHK 2-cyl. compoundmaskine af værftets tyep.
TeknikFart 8,35 knob. 1 dæk. Fyrinspektionsskib og fyrtransportskib.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Marineministeriet for Fyr- & Vagervæsenet, København. Rederi
før - efter
Omb. 1908, forlænget. Solgt 1951-02-02 A. til H.I. Hansen, Odense, for oph.
ReferencerÅrbog 1960-08. HSM R-45. H&S registr.H&S 1992:0347. H&S 1996:3065.
BemærkningerOptræder i årbog 1960 p.122. (H&S 1992:0347 = HSM R-45) Middelspantplan. (H&S 1996:3065) HSM-karton: Konstruktionstegninger ca. 48 stk. Korrespondance. (Fred.)
Tidligste år
 
1897 Seneste år
 
1951