Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. GRCJ / NJTB / OUEK Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype INSP
BRT 150 NRT 57 DW 268 depl. Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0072
Byg.år 1898 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 88,6 x 19,6 x 10,4 feet (kend.) (Fred.) 32,68 x 5,93 x 2,73 meter (Flg.) 1930. Maskine Dampmaskine 260 iHK triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 9 knob, fyrtransportskib.
Person-info-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Marineministeriet for Fyr- & Vagervæsenet, København. Rederi
før - efter
Omb. på et tidspunkt. Forlist 1949-12-12 eter Grundstødning ved Stevns.
ReferencerÅrbog 1960-08. HSM R-46. H&S registr.H&S 1992:0353. H&S 1996:3072.
BemærkningerOptræder i årbog 1960 p.122. (H&S 1996:3072) HSM-karton: Konstruktionstegninger ca. 38 stk. (Fred.) Omb. på et tidspunkt til 151 BRT, 56 NRT, 36 + 22 DWt, 108,5 x 19,6 x 9,8 feet. Forlist 1949-12-10 på rejse fra København til Masnedø med et slæb. Under opankring ved Stevns under storm sprængtes ankerkæderne, og NORDSØEN gik i drift. Gik på grund ved Hellehave Fyr og senere ud for Prerow på Tysklands nordkyst. Skibet blev vrag. (Flg.) 1930. (H&S 1992:0353 = HSM R-46) Middelspantplan.
Tidligste år
 
1898 Seneste år
 
1949