Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTRV Sam-kode ELI-00058 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1132,48 NRT 734,21 DW 1140 + 110 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609045 Byg.nr. 0122
Byg.år 1883 Værft B&W. Afløb 1883-04-07. Afleveret 1883-08-06. Bilbrev 1883-08-04. Reg.nr. C-463. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 235,0 x 26,6 x 14,5 fod, maskinrum 37,0 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 150-217 nHK og 750-950 iHK 4-cyl. compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 10,25 knob, klink af jern og stål, 1 dæk og mellemdæk midtskibs. 2 master, 5 luger, rundt spejl, glat stævn.
Person-info-
Reg.by Esbjerg / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til PRINS HAMLET
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1926-03-02 R. til Hans Petersen, København, og næ. til PRINS HAMLET. Oph. 1936-12-30 på Teglholmen.
ReferencerFEN-04-0497. H1. ORG-0. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(ELI) (Vikingen) 1927 hft. 11 p.30: Turistdampskib med flydende udstilling, maskineriet blev dog udtaget. (Fred.) p.176. (StD-3) p.461. (Mir.). (Skibsforlis 1914-1918) nr.306. Havareret ved luftangreb 1915-03-28 i Libau havn. Ingen omkomne.
Tidligste år
 
1883 Seneste år
 
1926

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1883 - 1926 NTRV B. til DFDS, København.
1926 - 1936 PRINS HAMLET NGTW/ OXKY Solgt 1926-03-02 R. til Hans Petersen, København, og næ. til PRINS HAMLET. Omb. til udstillingsskib uden fremdrivningsmaskineri og reg. som 2-m. lægter