Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLVS Sam-kode SAM-0995 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 5549 NRT 3614 DW 5803 + 797 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601908 Byg.nr. 0211
Byg.år 1902 Værft Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1902-02-15. Afleveret 1902-07-19. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 389,7 x 49,2 x 24,6 / 32,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 450 nHK 240 iHK triple expansion maskine af værftets type.
Teknik3 dæk, awningdæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til LIVONIA (Rus.)
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
Solgt 1905-02-02 R. til Russian East Asiatic Steamship Co., St. Petersburg, og næ. til LIVONIA. Overt. 1907-07-23 R. af EAC, København, og næ. til INDIEN - NQJV.
ReferencerEAC K-064. EAC K-065. Årbog 1983-08. Årbog 1999-02. ORG-0. H&S registr.H&S 1996:5173.
Bemærkninger(ELI) (Dansk navigatør Tidende) 1902-06-00 Om levering. Både til kul og olie. (Viborg Stiftstid.) 1903-10-03: Om disciplin om bord. (Fred.) p.489: Data. (H&S 1996:5173 = EAC K-064) Tegninger og fribordsbreve med noter om navnene LIVONIA og INDIA. (H&S 1996:5173 = EAC K-134) Generalarrangement i to blade dateret 1964. (BOG) Årbog 1983 p.113. + Årbog 1999 p.55. (StD-3) p.8.
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1910

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1902 - 1910 NLVS B. til EAC, København.
1907 - 1918 INDIEN NQJV Overt. 1907-07-23 R. af EAC, København, og næ. til INDIEN - NQJV.