Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQJV Sam-kode SAM-0995 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 5549 / 4199 NRT 3614 / 1699 DW 5803 + 797 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601908 Byg.nr. 0211
Byg.år 1902 Værft Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1902-02-15. Afleveret 1902-07-19. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 389,7 x 49,2 x 24,6 / 32,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 450 nHK 240 iHK triple expansion maskine af værftets type.
Teknik3 dæk, awningdæk type.
Person-infoKaptajn A. Vibe-Kierulff, Kbh. 1918 til forliset, omkom.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra LIVONIA (Rus.) Omdøbt til -
Rederi Overt. 1907-07-23 R. af EAC, København, og næ. til INDIEN - NQJV. Rederi
før - efter
Solgt 1916-01-05 A. til Orient D/S A/S, København, uden næ. Forlist 1918-03-31 i Atlanten, sænket af tysk ubåd U-152.
ReferencerF1. EAC K-064. EAC K-065. Årbog 1983-08. Årbog 1999-02. Årbog 2009-05. KOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (Dansk navigatør Tidende) 1902-06-00 Om levering. Både til kul og olie. (Viborg Stiftstid.) 1903-10-03: Om disciplin om bord. (Fred.) Skibets skrue var løs 1918-02-25 i Atlanten, og skibet drev om i 12 dage i dårligt vejr. Skruen derefter repareret og gik 03-28 for langsom fart mod Horta. Blev nær Azorerne sænket med kanonild af tysk ubåd U-152. Alle gik i fire redningsbåde. Båd nr. 2 kom til Ilha da Terceira med 9 mand. De 3 både hørtes intet fra. 29 mand omkom. (BOG) Årbog 1983 p.113. + Årbog 1999 p.55. + Årbog 2009 p.76f. (Mir.) Forlisposition 40.40 N og 028.18 W. (Vikingen) 1935 nr.4 p.3ff. (Krigsforlis 1914-1918) nr.232: Forlisets søforhør optrykt med alle navne.
Tidligste år
 
1907 Seneste år
 
1918

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1902 - 1910 PRINS VALDEMAR NLVS B. til EAC, København.
1907 - 1918 NQJV Overt. 1907-07-23 R. af EAC, København, og næ. til INDIEN - NQJV.