Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode SAM-0686 Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 208
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0004
Byg.år 1743 Værft Andreas Bjørns Værft. Skibsbygmester Poul Brock. Afløb 1742-12-00. Målebrev 1743-07-23. Bilbrev 1743-07-24. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 121 x 31-10 x 15-3 fod. Maskine Sejl
TeknikMålebrev 1743-07-23. Bilbrev 1743-07-24. 48 stk. kanoner.
Person-infoKaptajn Rasmus Alling, 1755-1758.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra KØBENHAVN Omdøbt til -
Rederi Solgt 1744 som nybygning af Andreas Bjørn til Asiatisk Kompagni, København, og næ. til PRINSESSE LOUISE / PRINCESSE LOVISE / LOWISA, årstal ikke set for næ. Rederi
før - efter
-
ReferencerÅrbog 1968-02. Årbog 1978-02. H&S registr.H&S 1960:0598. H&S 1960:0599.
Bemærkninger(Klem 1) p.57, 102, 222: Rejser til Ostindien 1745, 1755, 1759. Var ved Nicobarerne 1756. (H&S 1960:0598. H&S 1960:0599) Konstruktionstegninger på H&S. (BOG) Årbog 1968 p.33: Rejser til Kina 1745, til Ostindien 1755-1758. (JM) Skibets endeligt er i [Klem1] p.223 og 228 noget diffus.
Tidligste år
 
1743 Seneste år
 
1760

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1743 - 1760 - Solgt 1744 som nybygning af Andreas Bjørn til Asiatisk Kompagni, København, og næ. til PRINSESSE LOUISE / PRINCESSE LOVISE / LOWISA, årstal ikke set for næ.
1743 - 1743 KØBENHAVN - B. for skibsværftsejer Andreas Bjørns regning.