ID-nummer | 9413 |
Skibsnavn | PRINSESSE LOUISE AUGUSTA / PRINDSESSE LOVISE AUGUSTA / PRINDSESSE LOVISA AUGUSTA |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Galease |
Brugstype | LST |
BRT | - |
NRT | - |
DW | - |
Klstr. | 39 / 44 / 57,5 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1784 |
Værft | Skibsbygmester Erik Eskildsen på Kildevældegrund iflg. rekonstruktionsbrev af Lars Larsen 1815 ved hovedrep. Fortømret 1822-07-29 i Svendborg. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd. 72-6, Br. for 20-5, midt 20-8, agter 19-3, Dyb for 10-2, midt 9-10, agter 10-1 fod holl. mål.. |
Maskine | Sejlskib. Galeaserigning. |
Teknik | 1 dæk. |
Person-info | Kaptajn Christopher Jacobsen, 1805. Kaptajn Hans Christopher Dehn, 1812. Kaptajn Ricard Hansen, 1816. Kaptajn Carl P. Nissen, 1818. Kaptajn Jens Drevsen, København, 1822. Kaptajn Hans Nissen, 1823-1828. Styrmand L.A. Ditzel. Besætning 7 mand. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | Ejer 1784- grosserer Issefiord, Købehavn. Ejer 1785 og 1805 R. Marker / Marcher med ½-part og Erich Eskildsen. Ejer 1815 Havnekaptajn Erich Eschildsen, Kbh. Ejer 1818 Kaptajn (og fører) Carl P. Nissen, København. |
Rederi før - efter | Ejer 1820 J.F. Magnus, Kbh. Ejer 1822-1823 grosserer Quistgaard, København. Ingen reder opgivet 1824-1825 og 1831-1833. Ejer 1825-1829 og måske senere Handelshuset, handelsfuldmægtig Hasle, København. Ejer 1845 Kaas, Kbh., og næ. MARIA (ikke reg. i basen). Ophug. 1850. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (ELI) (St.A. Kbh. Skibslister 1816ff) Rejser i europæisk fart 1816 til 1839. (Ditzel: Levned) Rejseoplevelser 1824-1826. (R.A. Gtoldk. og KK. H. og K-fag 1828-1835) Rejser i europæisk fart til 1835. (R.A. Skibe 1825-1827) Kbh. 1825 nr. 157 + 1826 nr. 160 + 1827 nr. 149: Do. (St.A. Kbhn. prot.pap.) 1785 nr. 40 + 1805, 1812, 1816, 1834 og 1838: Do. (L.A.Kbh.skipperl.mandt.rulle) 1823ff: Detaljer. (Kbh. skibsreg. 1817-1865) nr. 480: Do. |
Tidligste år | 1784 |
Seneste år | 1850 |