Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMBC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 5416 NRT 3518 DW 5900 + 800 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601907 Byg.nr. 0387
Byg.år 1902 Værft Howaldtswerke. Afløb 1902-05-15. Afleveret 1902-09-02. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 400,6 x 49,4 x 24,5 / 31,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 430 nHK, 2200 iHK triple expansion type af værftets, oliefyret.
TeknikFart 11 knob. 3 dæk, awningdæk type, 5 luger, et antal passagerer.
Person-infoKaptajn Ingemann, 1902 (til forliset).
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
Forlist 1905-06-22, sænket i Kinasøen af russisk krigsskib med kanoner og miner i skibet.
ReferencerEAC K-134. EAC K-158. FEN-06-0916. H&S registr.H&S 1996:5246.
Bemærkninger(ELI) (Dansk Navigatør Tidende) 1902-06: Søsætningsnote. (Søulyk.) 1904 p.80: Kollision 1904-06-29 i Shanghai. (Søulyk.) 1905 p.20: Skudt i sænk 1905-06-22 på 13-57 n og 113-15 e. (Fred.) Besætningen sat i land i Batavia 1905-07-29. (H&S 1996:5246 = EAC K-134 + K-158) Specifikationshæfte for skibets bygning samt tegninger oprindeligt i ØK's arkiv. (Mir.) (FEN-06-0916) Notits med billede efter russiske krydser TEREK borede skibet i sænk.
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1905
Reference : Notits med billede af PRINSESSE MARIE, der blev sænket af russisk krydser TEREK i Kinesiske Hav 1902.