Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQFG Sam-kode SAM-0660 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 4112 / 4076 NRT 2648 / 2596 DW 5545 + 755 / 6935 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601085 Byg.nr. 0156
Byg.år 1898 Værft Ramage & Ferguson. Afløb 1898-05-07. Aflevering 1898-07-00. Byg.by Leith Byg.land Skotland
Dimension 368,9 x 46,6 x 18,5 / 26,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 327 nHK, 1800 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikMat. stål, 2 dæk, spardæk type, 2 master, 4 luger.
Person-infoKaptajn H.H.S. Kruuse, 1915 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra KITAI (Ru.) Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1907-04-18 R. fra Russian EAC til EAC, København, og næ. til CATHAY. Rederi
før - efter
Forlist 1915-05-05 på rejse fra Århus til Newcastle og til Østen. Efter afgnag fra Newcastle minesprængt ved North Goodwin fyrskib.
ReferencerEAC K-033. FEN-06-0900. F1. H&S registr.H&S 1996:5151. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:5151) Tegninger fra tidligere ØKs arkiv. (Fred.) Tilbagekøbt til EAC 1907 og næ. til CATHAY igen. Forlist 1915-05-05 på rejse fra Newcastle til Østen ved North Goodwin fyrskibet ved minesprængning. Besætning gik i egne både og sejlede mod fyrskibet, i hvis nærhed de efter 3 timer blev optaget af engelsk patruljebåd S/S HAMILTON og senere landsat i Ramsgate.
Tidligste år
 
1907 Seneste år
 
1915

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1898 - 1900 CATHAY NJTP B. til EAC, København.
1907 - 1915 NQFG Indfl. 1907-04-18 R. fra Russian EAC til EAC, København, og næ. til CATHAY.