Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTHJ / OXIE Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / motorskib Brugstype PA / LST
BRT 357 NRT 182 DW 205 + 29 / 145 + 15 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0147
Byg.år 1915 Værft Frederikshavn Værft & Flydedok A/S Byg.by Frederikshavn Byg.land Danmark
Dimension 155,9 x 25,9 x 8,5 / 9,3 feet (kend.) Lgd.o.a. 164 feet. Maskine Dampmaskine 55 nHK, 630 iHK 2-cyl. compoundmaskine fra Helsingør.
TeknikFart 12,5 knob, 1 dæk. På dagtur 500 pax.
Person-info-
Reg.by Stege / Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Omb. 1936 til motorskib på Nakskov Skibsværft. I hjemmeflåden 1940-1945 - til tider oplagt i København. Oph. 1960-03-00 hos Emil Halvorsen A/S, København.
ReferencerEAC K-164. FEN-04-0663. H2. H&S registr.H&S 1996:5302.
Bemærkninger(Fred.) Omb. 1936 til motorskib, nye mål: 379 BRT, 185 NRT, 430 DWt. 191,3 x 26,3 x 8,5 / 9,3 feet (kend.) Lgd.o.a. 199,9 feet. Anden måling til andet fribord 295 BRT, 128 NRT. Motor 660 iHK Atlas motor, Stockholm. Hjs. yderligere Svendborg, Åbenrå, Randers. (H&S 1996:5302 = EAC K-164) Generalplan oprindeligt i ØK's arkiv. (FEN-04-0663) Beskrivelse af data. (Tortzen4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1915 Seneste år
 
1960
Reference : Beskrivelse af S/S MØEN (II)