Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDFT Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 6503 / 6345 NRT 4259 / 3820 DW 4635 + 1365 Klstr. -
BT - NT - IMO 1142324 Byg.nr. 0494
Byg.år 1912 Værft Barclay, Curle & Co. Afløb 1912-03-23. Afleveret 1912-05-00. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 426,3 x 53,2 x 29,3 / 33,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 4970 iHK 4-cyl., quadruple expansion maskine af værftets type, 2 stk. til dobbelt skrue.
TeknikFart 15,5 knob. 3 dæk, 2 skorstene. 2 skorstene.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til CZAR (Rus.) / 1930 PULASKI (Pol.)
Rederi kontraheret til EAC, København. Ved afleveringen overtaget af Russian East Asiatic Steamship Co., St. Petersburg, og næ. til CZAR (IWAL). Overt. 1914 af russiske marine. Overt. 1917 af engelske regering og drevet af Cunard Steamship Co. Rederi
før - efter
Tilbagelev. 1920-09-00 til EAC, København, og næ. til ESTONIA. Solgt 1930-08-06 A. til Polish America Line, Gdynia og næ. PULASKI. Overtaget 1946 af britiske regering og næ. til EMPIRE PENRYN. Oph. 1949-02-19 i Blyth hos Hughes Bolckow Shipbreaking Co.
ReferencerEAC K-046. FEN-06-0802. FEN-06-0864. FEN-06-0903. H&S registr.H&S 1996:5161. SR-foto. H&S 1988:0137.
Bemærkninger(H&S 1996:5161 = EAC K-046) Tegninger af skib. Stammer fra ØK's tidligere arkiv. (Fred.) (Mir.). (FEN-06-0903) Om redningsdåd udført af 6 besætningsmedlemmer i storm på Nordatlanten 1928-11-22. (H&S 1988:0137-0139) Rutekort for rejserne 1925-1926-1927.
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1964
Reference : Foto af ESTONIA.
Reference : Foto af ESTONIA.
Reference : Avisoplysninger om redningsdåd i storm på Nordatlanten af besætningen på ESTONIA 1928-11-22.