Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTDL / OZWB Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA / LST
BRT 4358 NRT 2771 DW 6690 Klstr. -
BT - NT - IMO 5304774 Byg.nr. 0451G
Byg.år 1915 Værft Harland & Wolff, Govan Værftet. Afløb 1914-03-11 eller 12. Afleveret 1915-03-00. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 365,3 x 50,2 x 26,4 / 30,2 feet (kend.) Lgd.o.a. 381,8 feet. Maskine Diesel 2000 iHK B&W motorer: 2 x 6 cyl. 4SA til dobbelt skrue.
TeknikFart 10 knob. 2 dæk. 3 master, mindre udstødsskorsten.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til OLYMP (Pa.)
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
Solgt 1936-09-18 A. til Olymp D/S ved Einer Lange, Oslo, Norge, og næ. OLYMP af Panama. Solgt 1938 til Yngvar Hvistendahl, Tønsberg, og næ. til MATROS. Solgt 1940 til Odd Godager, Oslo, og næ. til NORSELAND: Solgt 1942 til Nautilus SA., Bern, og næ. til SAENTIS af Basel. Under krigen overtaget af Swiss War Transport Office med KR. hos Honegger & Ascott, Basel. Retuurneret til rederiet i 1947. Senere solgt til Keller Shipping Co., Basel. Solgt 1963-12-20 til oph. i Vado i Italien.
ReferencerEAC K-051. FEN-06-0804. FEN-06-0865. H&S registr.H&S 1996:5163. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:5163 = EAC K-051) Tegninger: Middelspantplan, ladeskala og kurveblade. (Fred.) Skibet var uden skorsten med udstødning op gennem krydsmasten. (Mir.).
Tidligste år
 
1915 Seneste år
 
1963
Reference : Foto af FALSTRIA (I)
Reference : Foto af FALSTRIA (I)