Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OWBG Sam-kode SAM-0674 Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 93 NRT 39 DW 35 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1931 Værft H.C. Christensen Staalskibsværft. Byg.by Marstal Byg.land Danmark
Dimension 76,2 x 22,0 x 6,8 feet (kend.) Maskine Diesel 136 iHK 3-cyl. Bukh motor.
Teknik1 dæk. 10-12 bilenheder.
Person-info-
Reg.by Bandholm Reg.land Danmark Omdøbt fra VEMMENÆS Omdøbt til GULLMARSFÄRJAN II (Sv.)
Rederi Solgt 1953-10-00 til Smaalandshavet D/S A/S, Bandholm, og næ. til FEMØSUND. Rederi
før - efter
Solgt 1963-05-00 til Partrederi i Gränna, Sverige, og næ. til GULLMARSFÄRJAN II.
ReferencerSR-bilag 1968:0052. FEN-13-1829. REG-02-0803. KOP-1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(SR-bilag 1968:0052) Rederihistorie for Vemmenæs-ruten. (Fred.) p.74. (FEN-13-1829) Foto som GULLMARSFÄRJAN II. (REG-02-0803) Data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1953 Seneste år
 
1963
Reference : Foto af FEMØSUND (II)
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet FEMØSUND.

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1931 - 1953 VEMMENÆS NJLV / OWBG B. til Rudkøbing-Vemmenæs D/S A/S, Rudkøbing.
1953 - 1963 OWBG Solgt 1953-10-00 til Smaalandshavet D/S A/S, Bandholm, og næ. til FEMØSUND.