Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPFG Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / LST
BRT 830,22 NRT 478,80 DW 120 + 60 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608954 Byg.nr. 0083
Byg.år 1875 Værft B&W. Afløb 1874-04-12. Afleveret 1875-07-16. Bilbrev 1875-07-15. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 242,2 x 25,0 x 17,7 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 260 nHK, 1100 iHK 2 stk. 2-cyl. compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 13,8 knob. Mat. klink af jern, 2 dæk, awningdæk type med 4 hjulkassehuse. 2 master. Hækbygget, rundt spejl, kvindelig helfigur som galion.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til REFRIGERATOR (Rus.)
Rederi B. til DFDS, København. Indsat på ruten København til Norge. Rederi
før - efter
Solgt 1904-06-16 R. til Paul Forostowsky, Windau, og næ. til REFRIGERATOR eller REFRIGERATOR NO. 1. Nedrigget til lagerplads for smør og senere igen overtaget af DFDS og næ. til DEPOTSKIB NO. II. Oph. 1913-07-18 hos Petersen & Albeck, København.
ReferencerFEN-04-0438. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(StD-3) p.231: Om første Refshaleøskibe. (Fred.) p.304. Var sammen med CHRISTIAN IX de to første skibe bygget på Refshaleøen, hvilket formodentlig var grunden til den lange produktionstid.
Tidligste år
 
1875 Seneste år
 
1913
Reference : Foto af CHRISTIANIA