ID-nummer | 9557 |
Skibsnavn | ANAMBA |
Kend.bogstav. | NLTS |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1816 |
NRT | 1158 |
DW | 2313 + 187 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1123917 |
Byg.nr. | 0005 |
Byg.år | 1902 |
Værft | Hellerup Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1902-02-13. Afleveret 1902-06-00. |
Byg.by | Hellerup |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 265,0 x 37,2 x 14,5 / 21,5 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 116 nHK, 833 iHK, triple expansion maskine fra Dansk Maskinfabrik, Kbh. |
Teknik | Mat. stål, 2 dæk, awningdlk type. |
Person-info | Kaptajn J.V. Cortsen, 1903. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | Kontraheret til skibsreder Alfred Christensen, København, men inden afløb solgt til EAC, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1909-05-04 R. til Mc. Bain, Shanghai, Kina, uden næ. Solgt 1914 ca. til Anglo-Saxon Petroleum Co., London. Oph. 1931-12-00. |
Referencer | FEN-06-0772. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (StD-3) p.235: Under værftets historie. (Fred.) (Flg.) 1903. (Mir.) (ELI) (Søulyk.) 1906 nr.24: Kollision 1906-12-15 i Nordsøen med S/S SECUNDA af Hamburg. (Søulyk.) 1908 p.16 Kollision med kaj i London og senere med kaj i Le Havre. |
Tidligste år | 1902 |
Seneste år | 1931 |