Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLTS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1816 NRT 1158 DW 2313 + 187 Klstr. -
BT - NT - IMO 1123917 Byg.nr. 0005
Byg.år 1902 Værft Hellerup Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1902-02-13. Afleveret 1902-06-00. Byg.by Hellerup Byg.land Danmark
Dimension 265,0 x 37,2 x 14,5 / 21,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 116 nHK, 833 iHK, triple expansion maskine fra Dansk Maskinfabrik, Kbh.
TeknikMat. stål, 2 dæk, awningdlk type.
Person-infoKaptajn J.V. Cortsen, 1903.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Kontraheret til skibsreder Alfred Christensen, København, men inden afløb solgt til EAC, København. Rederi
før - efter
Solgt 1909-05-04 R. til Mc. Bain, Shanghai, Kina, uden næ. Solgt 1914 ca. til Anglo-Saxon Petroleum Co., London. Oph. 1931-12-00.
ReferencerFEN-06-0772. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(StD-3) p.235: Under værftets historie. (Fred.) (Flg.) 1903. (Mir.) (ELI) (Søulyk.) 1906 nr.24: Kollision 1906-12-15 i Nordsøen med S/S SECUNDA af Hamburg. (Søulyk.) 1908 p.16 Kollision med kaj i London og senere med kaj i Le Havre.
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1931
Reference : Foto af ANAMBA.