Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLGC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1013 NRT 633 DW 1196 + 204 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601711 Byg.nr. 0001
Byg.år 1901 Værft Hellerup Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1900-10-24. Afleveret 1901-01-13. Byg.by Hellerup Byg.land Danmark
Dimension 222,5 x 31,6 x 13,0 / 16,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 122 nHK, 590 iHK, triple expansion maskine installeret hos Westgarth & Co., West Hartlepool.
TeknikMat. stål. 2 dæk, welldæk type. 3 lastrum.
Person-infoKaptajn N. Sørensen, 1903. Kaptajn N.C. Jensen, 1916 til forliset.
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Vesterhavet D/S A/S, = JL., Esbjerg / København. Rederi
før - efter
Forlist 1916-12-05 i Kanalen, sænket af tysk ubåd.
ReferencerFEN-03-0336. F1. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(StD-3) p.235: Under værftets historie. (Fred.) Forlist 1916-12-28 i Kanalen på rejse Cartagena til London. Tysk ubåd sænkede skibet med sprængning om bord ud for Ushant. (Skibsforlis 1914-1918) nr.66. Ingen omkomne.
Tidligste år
 
1901 Seneste år
 
1916
Reference : Foto af NEXOS