Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTSL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1080,59 NRT 774,46 DW 1320 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609085 Byg.nr. 0001
Byg.år 1883 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1883-07-05. Afleveret 1883-11-09. Bilbrev 1883-08-22. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 212,4 x 26,8 x 14,6 / 21,5 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 110 nHK, 500 iHK, 2-cyl. compoundmaskine af værftets type. + Sejl, skonnertrigning
TeknikFart 11,75 knob. 1 dæk, 1 overdæk = spardæk type, mat. klink af jern. 3 lastrum, 3 luger.
Person-infoBesætning 3 styrmænd, 6 matroser, 2 mestre, 4 fyrbødere, 2 i catering.
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Helsingørske D/S A/S, Helsingør. Rederi
før - efter
Forlist 1893-01-15 ved Longsand Fyrskib efter lastforskydning og kæntring.
ReferencerÅrbog 1982-06. Årbog 1997-02. HSM R-06. H&S registr.H&S 1996:3001. H&S 2009:0060.
Bemærkninger(StD-3) p.235: Under værftets historie. (Fred.) Forlist 1893-01-15 på rejse fra Ghent til Dundee, hvor skibet kæntrede efter lastforskydning nær ved Longsand fyrskib. Besætning bjærgede sig over på fyrskibet. (HSM) 1949 hft. 2: omslag: Detaljer. (Søulyk.) 1893 p.4: Kæntret 1893-01-15 og sunket i Nordsøen. (Vikingen) 1936 hft. 12 p.13ff: Om forliset. (H&S 1996:3001 = HSM R-06) Middelspantplan. (HSM-karton) ca. 24 tegninger. (BOG) Årbog 1982 p.88f. + Årbog 1997 p.6, 9. (H&S 2009:0060) Specifikation til byg.nr.1 original.
Tidligste år
 
1883 Seneste år
 
1893