Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYZM Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 9823 NRT 6159 DW 12050 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167537 Byg.nr. 0087
Byg.år 1939 Værft Nakskov Skibsværft A/S. Afløb 1938-11-05. Afleveret 1939-01-18. Byg.by Nakskov Byg.land Danmark
Dimension 483,7 x 65,2 x 38,8 / 43,1 feet (kend.) Maskine Diesel 11000 iHK, B&W 8-cyl. 2DA motor.
TeknikFart 16 knob, 2 dæk, awningdæk type, 2 master. 12 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
Overt. 1940-04-00 af Ministry of War Transport, og næ. til KINA II. Management fra United Baltic Corporation, London. Lå sidst i april 1940 i Kirkwall. Tilbagelev. 1946 til EAC. Forlist 1947-12-25 i orkan ved Philippinerne.
ReferencerEAC K-076. EAC K-077. FEN-06-0910. Årbog 1995-08. Årbog 1999-04. U2. H&S registr.H&S 1996:5181. H&S 1984:0308.
Bemærkninger(H&S 1996:5181 = EAC K-076 + 077) Tegninger oprindeligt fra ØK's arkiv. (Fred.) Forlist 1947-12-25 under tyfon på Camandagøen = Kamandag Island ved Philippinerne. 34 mand omkom. (Mir.) (FEN-06-0910) Artikel om krigshistorie m.m. (BOG) Årbog 1995 p.118-127 + Årbog 1999 p. 96, 98, 113. (H&S 1984:0308) Udklip om forliset 1947-12-25. (Tortzen1-4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1939 Seneste år
 
1947
Reference : Fotoserie af interiører på KINA (III) samt artikel fra NS-bladet om skibets historie under WW2.