Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMWK Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 122,06 NRT 70,38 DW - Klstr. 42,5
BT - NT - IMO 5612165 Byg.nr. 0109
Byg.år 1856 Værft Göteborgs Mekaniska Verkstad. Afleveret 1856-07-00. Byg.by Göteborg Byg.land Sverige
Dimension 135,6 x 15,2 x 8,5 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 70 nHK.
TeknikMat. klink af jern. 1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Helsingborgs Ångbåts A/B / Ångfartygsbolaget Helsingborg, overtaget 1874 af Kjøbenhavn-Malmö D/S A/S, København. Solgt 1874-04-22 til DFDS, København. Rederi
før - efter
Omb. 1876 hos B&W. Solgt 1884-05-07 R. til E. Telander, Lindholmens Mekaniska Verkstad, Göteborg. I drift til begyndelsen af 1920'erne i Sverige.
ReferencerÅrbog 1965-03. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (H'ør avis) 1856-07-28 + 31 + 08-06 + 11-20 + 1857-08-19: Om farten H-H. (R.A. Toldlstr. Skibsmaalings- og Reg.sager) B1d4f-g: Målt i Kbh. 1857-01-08. (Fædrelandet) 1856-12-10: Om told på bunkerkul. (Fred.) Ny maskine 1876 på B&W 50 nHK og målt til 122,97 BRT, 67,96 NRT. Omb. 1883 målt til 121,63 BRT, 67,34 NRT, 140,0 x 15,8 x 8,5 fod. (BOG) Årbog 1965 p.44: Rejse til Kbh-Helsingør. (Mir.)
Tidligste år
 
1856 Seneste år
 
1920