Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXBQ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 645 NRT 289 DW 113 + 34 Klstr. -
BT - NT - IMO 3005369 Byg.nr. 0100
Byg.år 1912 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afløb 1912-06-08. Afleveret 1912-06-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 195,1 x 33,0 x 12,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1000 iHK triple expansion type af værftets.
TeknikMat. stål, 1 dæk. Både pax og stykgods.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Svenska Rederi-A/B Öresund, Malmö, Sverige, som HÄLSINBORG. Overt. 1946-09-03 A. til Øresund D/S A/S, København, og næ. HELSINGBORG. Rederi
før - efter
Solgt 1956-02-07 A. Eisen & Metall KG, Hamburg for oph.
ReferencerFEN-09-1234. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(ELI) (Udklip) Fartøj, spec. Om kollision med ARIEL. (Dansk Søfartstidende) 1938-01-27: Omb. af passageraptering. (Søulyk.) 1948 p.41: Kollision 1948-02-26 i Københavns Havn. (Søulyk.) 1949 p.35: Kollision 1949-04-08 i Kbh. Havn, og 1949-05-04 i Sundet. (Søulyk.) 1950 p.38. Kollision 1950-10-22 i Malmö Havn, og 1950-12-09 i Kbh. Havn. (Helsingør Dagblad) 1952-06-26: Om kollision med ARIEL. (Børsen) 1955-07-19 Færgen oplagt som reserve. (Børsen) 1956-02-23: Solgt til udlandet. (Mir.)
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1956
Reference : Foto af HELSINGBORG