Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBTF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 125,99 / 126 NRT 62,88 / 63 DW - Klstr. 43
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1851 Værft Robert Napier & Son, Govan. Afleveret 1851-09-00. Bilbrev 1851-09-06. Byg.by Govan / Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 158,2 x 15,6 x 7,9 fod (kend.) Maskine Dampmaskine, 2 stk. på i alt 160 nHK, oscillerende lavtryksmaskiner fra Robert Napier. (Rosendahl-2 + (ID3484) + (Flg.) 1871 siger 82 HK).
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk. 3 senere 2 master, fladt spejl. 2 skorstene, skonnertstævn, udfaldende afrundet agterstævn.
Person-infoKaptajn Bern, 1859-1868. Kaptajn C.P. Tegner, 1869-.
Reg.by Helsingør / København Reg.land Danmark Omdøbt fra SEA SERPENT (UK) Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1858-11-24 fra Skotland som tilhørende M. Vaynal i Southampton til Dampskibsinteressentskabet i Helsingør A/S, Helsingør, og næ. til HORATIO. Ankom H'ør 1859-01-18. Rederi
før - efter
Solgt 1874 til Kjøbenhavn-Malmö D/S A/S, København. Solgt 1874-04-24 og endeligt skøde 1874-07-09 til DFDS, Kbh. Hjs. 1875-06-26 ændret til Kbh. Udrangeret 1878. Oph. 1883 i hht. erklæring fra 1884-01-08 fra DFDS.
ReferencerORG-N. Årbog 1965-03. Årbog 1967-08. Årbog 2006-08. H&S registr.SR-foto 1978:1917.
BemærkningerOptræder i årbog 1965 p.43: Om sejlads Helsingør-København. + Årbog 2006 p.111: Maleri på H&S. + Årbog 1967 p.165: Sejlads på H-H-overfarten. (Fred.) p.685: Data. (Prior) Maleri på H&S. (Rosendahl-2) p.81. (ID3484) p.119: Data og kilder. S/h foto af tegning i Funchs Marineordbog visende skibet set mod stb. side. (Vikingen) 1934, nr.12 pp.21-22: Oplysninger givet af kaptajn C.G. Saltoft.
Tidligste år
 
1851 Seneste år
 
1883