Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFJD Sam-kode - Rig-Maskine Bark / korvet / Brig Brugstype KRIG / LST
BRT 275,67 / 299,47 NRT - DW 442 depl. Klstr. 221,1
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1848 Værft Nyholm, fabrikmester A. Schifter. Afløb 1848-10-13. Afleveret 1849-03-10. Omb. 1865 hos Skibsbygmester P. Brandt, Christianshavn. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 33,16 x 8,87 x 4,54 meter. 106,3 x 27,5 x 15,1 fod (hovedd.) Maskine Sejl. Barkrigning, fra 1875 brigrigning.
Teknik12 stk. 18-pundige kanoner. Som handelsskib: Mat. kravel af eg, 1 dæk, 3, senere 2 master, fladt spejl, kvindelig galion.
Person-infoHandelsskibsførere: Kaptajn Peter Jørgensen, I.P.C. Hansen, N.P.C. Thomsen, A.N. Corneliussen, Jens Knudsen.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Flåden. Indgået i aktiv tjeneste 1849-03-10. Udrangeret 1861-07-04. Rederi
før - efter
Solgt 1861 til Det Kjøbenhavnske Skibsrederi A/S ved Firma H. Puggaard & Co., København, omb. til LST. Solgt 1880-08-31 til Skibsreder C. Nordström, Malmö.
ReferencerÅrbog 1965-03. GRU-01-0008. PUG. H&S registr.H&S 2008:0327.
BemærkningerOptræder i årbog 1965 p.37. (Net) Rejser togter til Island og Vestindien. Vagtskib 1856 og 1857 i Sundet. (Rosendahl-2) p.166. (NavalHist.)
Tidligste år
 
1848 Seneste år
 
1880
Reference : Oplysninger om barken senere briggen SAGA