Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCQD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype BGS
BRT 167,76 NRT 63,93 DW - Klstr. 65 / 45,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1844 Værft Jacob Holm & Sønners Værft. Tegnet af fabrikmester A. Schifter. Skibsbygmester P. Bonnesen. Afleveret 1844-11-16. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 105,0 x 17,8 x 11,5 fod Maskine Dampmaskine, 2 stk. på i alt 90 nHK fra Maudslay, Sons & Field, London. Maskinen overtaget fra PRINDSESSE WILHELMINE.
TeknikFart 9 knob. Bugserskib. Mat. klink af eg, 1 dæk.
Person-infoKaptajn G. Wrisberg, 1845.
Reg.by Helsingør / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til General-Toldkammer og Commercekollegiet for brug ved Øresundstolden til 1848. Overt. 1848 til 1851 af Flåden. Indgået i Flåden fra 1857-09-29 ved Øresundstoldens ophævelse. Rederi
før - efter
Udrangeret 1864-12-19 fra Flåden. Solgt 1865-03-09 ved auktion (skødedato 1865-03-29) til Emil Zeuthen Svitzer og senere til Em.Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, København. Oph. 1876-09-00 (anmeldelse 1880-07-17).
ReferencerÅrbog 1965-03. Årbog 2008-02. Årbog 2010-04. SR-bilag 1953:1090. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1965 p.50. Grundstødt ved Nordsjælland 1859. (Fred.) (MunchausIII) p.97: Ommålt 1865-03-28 til 45,5 kls., 168 BRT, 64 NRT. (BOG) Årbog 2010 p.50: Maleri af skibet af Emanuel Larsen. (BOG) Årbog 2008 p.16. (SR-bilag 1953:1090) Fra H'ør Register 1845. Benyttet til 1848 af Toldkammeret i H'ør.
Tidligste år
 
1844 Seneste år
 
1876