Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLJP Sam-kode BOG-00178 Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / LST
BRT 117,34 NRT 64,91 DW - Klstr. 31,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1860 Værft Skibsbygmester Wolfgang Petersens Værft. Afløb 1860-04-29. Afleveret 1860-06-23. Bilbrev 1860-07-03. Byg.by Haderslev Byg.land Danmark
Dimension 126,9 x 15,1 x 7,3 fod. (kend.) Maskine Sejl + Dampmaskine 55 nHK fra Fischbein, Rostock.
TeknikMat. klink af jern. 1 dæk. 2 master, fladt spejl.
Person-info-
Reg.by Nyborg Reg.land Danmark Omdøbt fra HADERSLEV Omdøbt til -
Rederi Solgt 1865 til Det Danske Dampskibsselskab i Lübeck, og næ. til THORVALDSEN. Rederi
før - efter
Indkøbt 1874-04-06 til Thorvaldsen A/S, Korsør, uden næ. (Den tyske reg. ikke vist). Hjs. fa 1875-03-13 Nyborg. Arrest 1877-11-00 i Lübeck, abandonneret til agenten Chr. Lassen, Lübeck, og afrigget til kulpram. Oph. senest 1879.
ReferencerÅrbog 1965-03. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1965 p.58. Evakuerede soldater fra Dybbøl 1864-04-30. (Fred.) (MunchausIII) p.125.
Tidligste år
 
1865 Seneste år
 
1879

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1860 - 1865 HADERSLEV NLJP B. til Aktieselskab ved Wolfgang Petersen, Haderslev.
1865 - 1879 NLJP Solgt 1865 til Det Danske Dampskibsselskab i Lübeck, og næ. til THORVALDSEN.