Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPDJ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2184 / 2242 NRT 1392 / 1394 DW 3433 + 167 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602199 Byg.nr. 0118
Byg.år 1904 Værft Blyth Shipbuilding Co. Ltd. Afløb 1904-08-27. Afleveret 1904-11-29. Byg.by Blyth Byg.land England
Dimension 287,4 x 43,2 x 19,5 / 22,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 168 - 233 nHK, 1050 iHK triple expansion maskine fra North Eastern Marine Eng. Co.
Teknik2 dæk, welldæk type.
Person-infoKaptajn L.K. Nielsen, 1916 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Neptun D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1916-12-22 ved Guernsey efter bombesprængning fra tysk ubåd.
ReferencerÅrbog 1993-05. FEN-11-1411. F1. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 1993 p.46: Foto af messedreng. (Fred.) Forlist 1916-12-22 på rejse Sunderland til Lissabon. Tysk ubåd anbragte bomber og sprængte skibet NW for Guernsey. Besætning bjærget. (Krigsforlis 1914-1918) nr.82: Efter sænkningen med bomber blev skibets to redningsbåde med hele besætningen en kort tid slæbt af ubåden, hvorefter bådene fortsatte alene for sejl med kurs mod Guernsey. Senere holdtes kurs mod S/S HROPTATYR i nærheden, men denne var ved at blive sænket af samme ubåd. Fra HROPTATYRs forlis bjærgedes 1 mand og sidstnævnte skibs egen redningsbåd forenedes med de to andre, og alle blev kort efter alle optaget af engelsk statsskib og 24. december landsat i Plymouth.
Tidligste år
 
1904 Seneste år
 
1916
Reference : Foto af DANSBORG (I)