Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OUKI Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib / Galease / SMH Brugstype LST
BRT 168 NRT 117 DW 200 / 225 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0095
Byg.år 1949 Værft Søren Larsen & Sønners Skibsværft A/S.Afløb 1948-11-27. Afleveret 1949-04-09. Byg.by Nykøbing M. Byg.land Danmark
Dimension 96,9 x 25,2 x 10,0 feet (kend.) Maskine Sejl. Galeaserigning. + Diesel 149 iHK senere 200 IHK Alpha-Diesel motor.
TeknikMat. kravel af eg og bøg, 1 dæk, 2 master.
Person-info-
Reg.by Nykøbing M. Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til CHARLES DARWIN (UK)
Rederi B. til Nykøbing Mors Rederi-A/S. Rederi
før - efter
Solgt 1965-02-19 A. til Kaptajn Erik Kragh Thomsen, Frederikshavn. Hjs. Nykøbing. Solgt 1976-11-00 til Julian Fitter, Oxford - Faversham Schoonermen, og næ. CHARLES DARWIN. næ. 1979 SOREN LARSEN af Faversham.
ReferencerCaroline. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Ommålt allerede november 1949 til 148,95 BRT, 117 NRT, 225 DWt, og dybgang 8,9 feet. (Caroline) p.204: Skibets historie. Brandskadet 1959-03-08 ud for Hals Barre. Repareret i Frederikshavn. (DanTræ) 1972 p.13. (TS) 1991 nr.4 Artikel af Troels Svendsen om skibet.
Tidligste år
 
1949 Seneste år
 
1976