Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMDK / NWSD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 271,97 / 275,22 NRT 143,91 / 155,00 DW 80 + 20 Klstr. -
BT - NT - IMO 300361 Byg.nr. 0079
Byg.år 1874 Værft B&W. Afleveret 1874-09-23. Bilbrev 1874-09-21. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 159,6 x 22,5 x 9,9 fod. Br. over hjulkasser 41 fod. Maskine Dampmaskine 100 nHK 500 iHK B&W 4-cyl. compoundmaskine. 2 kedler.
TeknikFart 11 til 12,6 knob. 1 dæk. Mat. klink af jern. 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Kontraheret til Kjøbenhavn-Malmö D/S A/S, men 1874-04-22 overført til DFDS, København. Rederi
før - efter
Omb. 1892, forlænget. Solgt 1900-03-29 R. til Svenska Rederaktiebolag Öresund, Malmö, uden næ., kaldesignal JLKD. Solgt 1919 til Øresund D/S A/S, København, uden næ., nyt kaldesignal NWSD. Solgt 1923-01-18 for oph. i Kiel hos H. Diederichsen.
ReferencerÅrbog 1966-13. Årbog 1967-08. Årbog 1996-02. FEN-09-1233. H&S registr.SR-foto. H&S 1958:0207. H&S 1948:0463.
BemærkningerOptræder i årbog 1966 p.200: Nær sammenstød med frugtskude 1898. (Fred.) Omb. 1892 på Helsingør Jernskibs- og Maskinbyggeri, forlænget. Nye mål: 387,66 BRT, 246,82 NRT, 191,3 x 22,5 x 9,9 feet (kend.). (Flg.) 1899 har andre mål. (BOG) Årbog 1967 p.165-166: Foto fra Helsingør havn. (BOG) Årbog 1996 p.7. (Mir.) (H&S 1948:0463 + H&S 1958:0207) Skibstegninger blyant.
Tidligste år
 
1874 Seneste år
 
1923
Reference : Foto af GYLFE, hjulskib