ID-nummer | 9675 |
Skibsnavn | GYLFE |
Kend.bogstav. | NMDK / NWSD |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib / hjulskib |
Brugstype | PA |
BRT | 271,97 / 275,22 |
NRT | 143,91 / 155,00 |
DW | 80 + 20 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 300361 |
Byg.nr. | 0079 |
Byg.år | 1874 |
Værft | B&W. Afleveret 1874-09-23. Bilbrev 1874-09-21. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 159,6 x 22,5 x 9,9 fod. Br. over hjulkasser 41 fod. |
Maskine | Dampmaskine 100 nHK 500 iHK B&W 4-cyl. compoundmaskine. 2 kedler. |
Teknik | Fart 11 til 12,6 knob. 1 dæk. Mat. klink af jern. 2 master. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | Kontraheret til Kjøbenhavn-Malmö D/S A/S, men 1874-04-22 overført til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Omb. 1892, forlænget. Solgt 1900-03-29 R. til Svenska Rederaktiebolag Öresund, Malmö, uden næ., kaldesignal JLKD. Solgt 1919 til Øresund D/S A/S, København, uden næ., nyt kaldesignal NWSD. Solgt 1923-01-18 for oph. i Kiel hos H. Diederichsen. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1966-13. Årbog 1967-08. Årbog 1996-02. FEN-09-1233. |
H&S registr. | SR-foto. H&S 1958:0207. H&S 1948:0463. |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1966 p.200: Nær sammenstød med frugtskude 1898. (Fred.) p.497: Omb. 1892 på Helsingør Jernskibs- og Maskinbyggeri, forlænget. Nye mål: 387,66 BRT, 246,82 NRT, 191,3 x 22,5 x 9,9 feet (kend.). (Flg.) 1899 har andre mål. (BOG) Årbog 1967 p.165-166: Foto fra Helsingør havn. (BOG) Årbog 1996 p.7. (Mir.) (H&S 1948:0463 + H&S 1958:0207) Skibstegninger blyant. |
Tidligste år | 1874 |
Seneste år | 1923 |