Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 779 NRT 476 DW 660 / 1000 Klstr. -
BT - NT - IMO 4013096 Byg.nr. 0189
Byg.år 1899 Værft B&W. Afløb 1899-01-29. Afleveret 1899-03-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 188,4 x 28,4 x 9,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 550 iHK triple expansion type af værftet.
TeknikFart 10 knob. 2 dæk awningdæk type. 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til MEDAN (Ty.)
Rederi B. til EAC, København. Ikke dansk registreret, straks ved afleveringen overdraget 1899 til East Asiatic Company, Bangkok. Rederi
før - efter
Solgt 1901 til Norddeutscher Lloyd, Bremen, og næ. til MEDAN. Solgt 1905 og næ. til PEIHO. Solgt 1910 og næ. til TENCHI MARU. Havareret 1926-01-24 ved grundstødning nær Mishima fyr på Tsushima Island. Kondemneret.
ReferencerEAC K-098. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:5198. H&S 2008:0097.
Bemærkninger(H&S 1996:5198 = EAC K-098) Specifikationshæfte i manusform. (Fred.) p.66. (Mir.) (H&S 2008:0097) Generalarrangement.
Tidligste år
 
1899 Seneste år
 
1926