Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype LST
BRT - NRT 78 / 84 / 94 / 97 DW - Klstr. 42
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1835 senest Værft Edward Gibson, Hull. Byg.by Hull Byg.land England
Dimension - Maskine Dampmaskine 1845 på 60 HK, 1853 70 HK, 1856 60 HK.
TeknikMat. træ. Bygget i England men udrustet i Hamburg.
Person-infoKaptajn N.S. Kjerrumgaard, 1843-1845. Kaptajn Mogensne, 1856-1859.
Reg.by Korsør / København Reg.land Tyskland / Danmark Omdøbt fra LION (UK) Omdøbt til -
Rederi Indkøbt 1835 i Hamburg som LION. Ejer 1835 aktieselskab i København, ekspedition ved Ekspeditør Jacobsen, Kbh. Ejer 1836-06-15 I/S ved Schweffel & Sohn, Kiel. Ejer 1836 Generaltoldkammeret og Commercekollegiet (Iflg. Weber, men ikke verificeret). Rederi
før - efter
Oplagt 1848-03-00 ved Travemünde. Overtaget senere samme år af Slesvig-Holstenske Flåde. Ved freden i 1852 overt. af danske Flåde, København. Solgt 1853-08-24 på auktion til Em.Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise, København. Ejer 1856 af Bech & Michelsen til Bornholmsrute, men kan været lejet til dem af Svitzer, der også i 1853 lejede skibet ud til skibsreder H.P. Prior, København. Oph. 1858 i Kastrup.
ReferencerÅrbog 1944-03. Årbog 1967-05. Årbog 1981-19. HanP. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1944 p.32, 64. + Årbog 1967 p.136: Sammenholdt med IRIS (ID 6244). + Årbog 1981 p.228. (Prior) Detaljer. Hjs. 1835-1836 og 1843-1845 i Kiel. Hjs. 1853-1859 i København. Gik 1835 til 1848 på rute mellem Kiel og forsk. danske havne til København. Rute 1856-1857 til Bornholm fra Kbh. (Fred.) beskrevet som nyt i 1835. (MunchausIII) p.91. (HanP.) nr.327: Oliemaleri af Jacob Petersen.
Tidligste år
 
1835 Seneste år
 
1858