Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT - NRT 192 / 320 DW - Klstr. 96
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1840 / 1842 Værft Marineværft. Coopwardie Warfsbolag. Afleveret 1840. Byg.by Karlskrona Byg.land Sverige
Dimension 145 x 26-6 x 11-6 feet. 140,8 x 24,2 x 13,6 svenske fod. Maskine Dampmaskine på 130 - 138 HK. på to maskiner fra Th. F. Morsing, Nyköping.
TeknikFart 8-9 knob. Mat. eg.
Person-infoKaptajn L.C. Paulsen, 1848-1850. Kaptajn Kjerrumgaard, 1851. Kaptajn C.F. Lund, 1852-1855.
Reg.by København fra 1848 Reg.land Danmark Omdøbt fra SVERIGE (Sv.) Omdøbt til -
Rederi B. til Kungl. Svenska Pustverket. Solgt 1848-05-01 til Grosserer August le Maire, Stockholm. Indfl. 1848 til Comiteen for Dampskibs Indkiøb, og næ. til WALDEMAR, og overdraget Flåden. Anvendt til troppetransport og post til Wismar. Rederi
før - efter
Returneret fra Flåden 1851-02-28 og solgt ved auktion 1851-05-14, skødedato, til et A/S ved H.P. Prior, København, for rutefart Kbh. til Nordjylland. Overdraget 1852 til Dampskibsinteressentskabet for Vendsyssel, konstitueret 1852-07-20, med BR. H.P. Prior. Solgt 1860-01-26 på auktion til H.P. Prior som eneejer. Solgt 1867 til B&W, København, som delvis betaling for S/S DANIA. Oph. kort tid derefter.
ReferencerÅrbog 1944-03. Årbog 1967-05. H&S registr.H&S 1941:0127.
BemærkningerOptræder i årbog 1944 p.35 til 93. + Årbog 1967 p.148-149: Skib til ruten på Limfjorden. (Prior) Længere beretning om skibets historie. (MunchausIII) p.103. (JM) En del datoer er ikke i overensstemmelse i kilderne. (H&S 1941:0127) Beretning om skibets farter og regnskab 1855.
Tidligste år
 
1840 Seneste år
 
1867