Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGPK Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib / Skonnert Brugstype PA / LST
BRT 85 NRT 65 DW - Klstr. 32,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1847 Værft J. Thompson, Rotherhithe & John Penn & Sons. Bilbrev 1847-07-31. Byg.by London Byg.land England
Dimension 110,7 x 15,3 x 8,5 fod. Maskine Dampmaskine 70 nHK fra John Penn & Sons. Omb. 1870 til skonnert.
TeknikMat. diagonalbygget eg og teak (mahogny og fyr). Hækbygget, fladt spejl.
Person-infoKaptajn I.P. Stoudt, 1853. Kaptajn C. Prahl, 1856-1857. Kaptajn Bern, 1858-1859. Kaptajn Wordinger, 1860-1866. Kaptajn I. Sørensen, 1867-1870.
Reg.by Helsingør / Dragør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Dampskibsselskabet i Helsingør A/S, Helsingør, hvortil skibet ankom 1847-08-03. Regeringsfart 1848-1851 med post København - Lübeck. Rederi
før - efter
Udbudt 1869-04-24 på auktion og solgt 1870-10-27, skødedato, til skibsreder C.C. Jans, Dragør. Omb. 1871-07-24 til skonnert 3-m. Forlist 1880-02-29 ved Østerby på Læsø på rjse fra England til Thisted.
ReferencerÅrbog 1967-08. H&S registr.H&S 1958:0212. H&S 1983:0125.
BemærkningerOptræder i årbog 1967 p.165: kun navn. (Prior) Detaljer, som skonnert hjs. Dragør. (Fred.) Omb. 1871-07-24 til skonnert med målene: 98,85 BRT, 96.07 NRT, 113,3 x 15,4 x 7,9 fod. 3-m. Forlist 1880-02-29 på rejse fra England til Thisted, efter stranding på Læsø, besætning på 5 mand bjærget. (MunchausIII) p.102. (H&S 1958:0212) Tegning af skib fra 1857-09-27. (H&S 1983:0125) Udskrift af Helsingørs Distriktsprotokol 1854-11-16 (hospitalssag). (Dragoer) p.175. (Fred.manus.) Data overført til basen.
Tidligste år
 
1847 Seneste år
 
1880