Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSPC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 251,16 NRT 142,07 DW 50 + 25 Klstr. -
BT - NT - IMO 1137274 Byg.nr. 0114
Byg.år 1880 Værft B&W. Afleveret 1880-12-10. Bilbrev 1880-12-10. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 120,8 x 20,9 x 10,4 fod, maskinrum 25,9 fod (kend.) Maskine Sejl, skonnertrigning. + Dampmaskine 60 nHK, 240 iHK, 2-cyl. compoundmaskine, værftets type.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, lodret stævn, hækbygget, rundt spejl, ingen jernbanespor.
Person-info-
Reg.by København / Sallingsund Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til MASNEDSUND (UK)
Rederi B. til Postvæsenet, København. overt. 1887-05-26 af DSB, København. Rederi
før - efter
Solgt 1916-07-28 A. til direktør Torben Nielsen, København. Solgt 1916-07-28 R. til Patria D/S A/S, København. Solgt 1920-06-23 R. til Fulwell Steam Ship Co., Sunderland, England, uden næ. Forlist 1920-12-04 efter grundstødning ved Dover.
ReferencerP&T. DSB. Årbog 1967-08. ORG-N. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1967 p.165: DSB overtaget Helsingørfærgefarten 1888, skibet indsat. (Fred.) p.467: Ommålt flere gange, senest iflg. Flg. 1920 med målene 238 BRT, 104 NRT, 120,0 x 22,2 x 10,7 feet (kend.). (Mir.).
Tidligste år
 
1880 Seneste år
 
1920
Reference : Foto af MASNEDSUND