Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGSV / OYKD Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA / LST
BRT 5214 NRT 3288 DW 7480 Klstr. -
BT - NT - IMO 5606661 Byg.nr. 0030
Byg.år 1927 Værft Nakskov Skibsværft A/S. Afløb 1927-08-17. Afleveret 1927-11-02. Reg.nr. A-114. Byg.by Nakskov Byg.land Danmark
Dimension 404,7 x 54,4x 25,3 / 29,1 feet (kend.) Maskine Diesel 5000 IHK fra 2 stk 6-cyl. 2SA B&W motorer til dobbelt skrue.
TeknikFart 14 knob. 2 dæk, åben shelterdæk type. 4 master, lille udstødsskorsten, 4 master. 38 pax på I. klasse, i alt 48 pax.
Person-infoKaptajn I.A. Topp, fra nybygning- . Besætning 49 mand.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til SAINTE EDITH (WW2)
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
I fart 1940-04-00 i Middelhavet, var i Marseilles 1940-04-09. Beslaglagt 1940-04-19 af Frankrig og næ. til SAINTE EDITH. Lå sidst i april 1940 i Marseilles. Ved Frankrigs kapitulation 1942-11-08 overt. af de allierede og oplagt i Oran samt igen næ. til MEONIA, bestyret af United Baltic Corp., London. Overt. 1942 af US Navy som kaserneskib. Overt. 1943-02-06 af Frie Franske Styrker. Overt. 1944 Ministry of War Transport, London. Management UBC, London. Tilbagelev. 1945-09-15 til EAC, København. Solgt 1961-09-00 R. til Leung Yan Shipbreaking, Hong Kong for oph.
ReferencerEAC K-107. FEN-06-0827. U2. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:5206. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:5206 = EAC K-107) Tegninger oprindeligt fra ØK's arkiv.(MK 20) 1998: Artikel af Chr. Lund med data om skibets aktiviteter under WW2, side 47-62. (Fred.) p. 28. (Mir.) (Tortzen1, 3-4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1920 Seneste år
 
1961
Reference : Foto af MEONIA (I)