Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVGP Sam-kode - Rig-Maskine Barkentine / skonnertbrig 3-m. Brugstype LST
BRT 237,05 / 232,22 NRT 213 / 207,77 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0038
Byg.år 1884 Værft Skibsbygmester Jørgen Ring Andersens Skibsværft. Bilbrev 1884-07-27. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 110,0 x 22,2 x 11,0 fod (hovedd.) Maskine Sejl. Barkentinerigning 3-m. Senere omtaklet til bramsejlsskonnert.
TeknikMat. kravel af eg, klipperskrog, forhudet med kobber. B. som barkentine, senere bramsejlsskonnert 3-m. Kunne føre skysejl.
Person-infoKaptajn M.E. Rasmussen, Tved. Kaptajn Hansen døde om bord 1894. Kaptajn H.A. Hansen, Thurø.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Calabar A/S, Svendborg, med BR. hos Kaptajn A.N. Erichsen, Svendborg. Aktionær fra 1889-01-09 Købmand Ignatz Breum, Odense. Rederi
før - efter
Forlist 1913-01-12 efter stranding ved Ashoe nær Crater. Skibet slået til vrag.
ReferencerORG-N. Årbog 1968-04. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1968 p.53. Forlist 1913-01-12 på rejse Drammen til Tynemouth ved Crater på Englands østkyst, hvor den strandede. Gengivet på foto. (Fred.) (Rosendahl-2) Detaljer. (IS=491) p.135f: Foto af skibet hvidmalet + som sortmalet strandet vrag + besætningsfoto 6 mand plus skipperens kone?. (ID=3486) p.246f: Data. S/h foto af det hvidmalede skib i havn uden sejlføring med navnestander og rederiflag set mod stb.side. S/h foto af skibet strandet. Skroget er nu sortmalet. Nogen forklaring om farter og forlis i kilden.
Tidligste år
 
1884 Seneste år
 
1913